Suomen Ammattivalmentajat SAVAL

IAET-kassa on 1.4. alkaen Korkeasti koulutettujen kassa KOKO

22.01.2019 | Ajankohtaista, SAVAL

Artikkelikuva

IAET-kassan brändi uudistuu tänä keväänä. Kassan uudeksi nimeksi tulee Korkeasti koulutettujen kassa KOKO.

Kassan uusi nimi ja visuaalinen ilme lanseerataan 1.4.2019. Nimenmuutos ei aiheuta nykyisille jäsenille mitään muutoksia etuus- ja jäsenasioissa.

KOKO kuvaa koko jäsenkuntaa

Brändiuudistus tehdään nyt kassan 50-vuotisjuhlavuonna, ja sen tärkein pyrkimys on tuoda esiin kassan tärkeää tehtävää suomalaisessa yhteiskunnassa. IAET-kassa eli tuleva KOKO on Suomen toiseksi suurin työttömyyskassa, jossa on jäseniä 195 000.

Korkeasti koulutettujen kassa KOKOn nimi valikoitui jäsenistölle tehdyn kyselyn pohjalta. Uusi nimi kuvaa laajemmin kassan jäsenkuntaa, sillä kassaan kuuluu nykyisin jäseniä 14 eri ammattiliiton kautta.

Muuntuva työelämä ja uudistuksen tarve

Kassan puheenjohtaja Veli-Pekka Nurmen mukaan brändiuudistuksen myötä kassa haluaa painoarvonsa mukaisesti osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun ja olla vahvemmin mukana vaikuttamassa ansioturvalainsäädäntöön.

- Palkansaajien ja yrittäjien ansioturvajärjestelmät eroavat epätarkoituksenmukaisella tavalla. Näiden järjestelmien yhtenäistäminen olisi koko yhteiskunnan etu. Erilaiset epätyypilliset työsuhteet ja sivutoiminen yrittäjyys ovat nykyisin kovin yleisiä, hän kertoo.

- Etunamme on, että erotumme erinomaisella palvelutasolla ja korkeasti koulutetun jäsenkuntamme ansioturvan erityispiirteiden osaajana. Vastaavaa palvelua työttömyyden kohdatessa ei saa muualta, Nurmi toteaa.

Kassanjohtaja Outi Mäki kertoo kassan asiakastyytyväisyyden olleen korkealla tasolla jo usean vuoden ajan. Uudistumista hän pitää kuitenkin tärkeänä, sillä kassa haluaa vastata jäsenkunnan tarpeisiin nykypäivän työelämässä. ”Haluamme viestiä oikealla äänellä olevamme jäsentemme turvana työelämän muutoksissa, ja samalla lisätä kassan yhteiskunnallista tunnettuutta, Mäki sanoo.

Kassan pioneerihenki on näkynyt vuosien varrella myös niin, että se on ollut työttömyyskassoista etulinjassa sähköisten palveluiden kehittämisessä. Jäsenet käyttävät nykyisin sähköistä palvelua esimerkiksi päivärahan hakemisessa lähes 100 prosenttisesti.

- Olemme lähestulkoon paperiton toimisto, mikä on hienoa, toteaa kassanjohtaja Mäki.

Teksti: Päivi Jalava

 

Työttömyysturva SAVALin sivuilla

  • 13
  • 18
  • 15
  • 45
  • 43
  • 17
  • 19

  • Lue lisää aiheesta